Aż 13 firm projektowych zgłosiło się do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej nowego urzędu gminy Kołobrzeg. Co ciekawe, żadna z nich nie pochodzi z Kołobrzegu. Gmina opublikowała na razie informację z otwarcia ofert. Którą ofertę wybierze, dowiemy się na dniach.
M.in. z Poznania, Warszawy, Szczecina, Wałcza i Kalisza pochodzą firmy, które chcą zaprojektować nową siedzibę dla gminy. Swoje usługi projektanci wycenili bardzo różnie. Najtańsza oferta opiewa na 79 tys. zł, najdroższa na 363 tys. zł. Gmina zaplanowała, że na całą dokumentację projektową wyda 300 tys. zł brutto.
Nowy urząd ma stanąć na działce w Budzistowie, a jego budowa ma być sfinansowana m.in. ze sprzedaży działki przy ul. Trzebiatowskiej na której stoi obecna siedziba urzędu gminy. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, gminni urzędnicy mogliby przeprowadzić się do nowego budynku za ok. 2 lata.
Jak będzie może wyglądać nowa siedziba gminy
Projektant, który przygotuje całą dokumentację potrzebną do postawienia budynku, będzie opierał się na projekcie koncepcyjnym (na zdj.), który powstał na zlecenie gminy w ubiegłym roku. Widać na nim trzykondygnacyjny budynek o łącznej powierzchni 811 merów kwadratowych. W budynku ma się znajdować m.in. przestronna sala konferencyjna, 35 pomieszczeń biurowych, gabinety wójta i jego zastępcy. Na dachu ma powstać taras widokowy, a sam dach ma być przystosowany do zamontowania instalacji do odnawialnych źródeł energii.