W poniedziałek radni spotkają się na 37. posiedzeniu Rady Miasta w tej kadencji. W programie, wśród 24 projektów uchwał jest m.in. dokument określający dzienne stawki opłaty targowej w 2018 roku.
Na zdjęciu „zieleniak” przy ul. Lipowej.
Projekt uchwały dokładnie określa stawki opłaty targowej oddzielnie dla targowiska przy ul. Trzebiatowskiej, przy ul. Okopowej i „zieleniaka” przy ul. Lipowej oraz na terenach poza targowiskami i miejsc gdzie handluje się towarami okolicznościowymi takimi jak choinki.
W projekcie zmianie uległy m.in. stawki opłaty targowej związanej ze sprzedażą z pojazdów gastronomicznych, wózków, maszyn, lodówki, sprzedaży obnośnej na terenach poza wyznaczonymi targowiskami. Urzędnicy proponują również nową opłatę za handel żywymi zwierzętami takimi jak np. króliki.
Jeżeli radni w poniedziałek zagłosują za przygotowanym przez miejskich urzędników projektem uchwały, stawki będą obowiązywały w 2018 roku.
Poniżej publikujemy obszerny fragment uchwały w którym urzędnicy podają proponowane stawki opłaty targowej.
Przy ul. Trzebiatowskiej:
a) sprzedaż z ręki, z ziemi, a w szczególności z kosza, skrzynki, wiadra, wózka, klatki za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni:
– drobnych przetworów i wyrobów własnych, produktów rolnych, ogrodniczych, nabiałowych, jaj, miodu, runa leśnego oraz pozostałych artykułów spożywczych – 5,20 zł
– zwierząt domowych, w tym ptactwa domowego, królików itp. – 5,00 zł
– pozostałych artykułów – 10,50 zł
b) sprzedaż ze stołów będących na wyposażeniu targowiska (200 cm x 80 cm) od stołu :
– drobnych przetworów i wyrobów własnych, produktów rolnych, ogrodniczych, nabiałowych, jaj, miodu, runa leśnego oraz pozostałych artykułów spożywczych – 5,20 zł
– zwierząt domowych, w tym ptactwa domowego, królików itp. – 5,00 zł
– artykułów przemysłowych – 15,00 zł
– artykułów chemii domowej, kosmetyków itp. – 30,00 zł.
c) sprzedaż z ław, stojaków i stołów przenośnych, za każdy 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni:
– drobnych przetworów i wyrobów własnych, produktów rolnych, ogrodniczych, nabiałowych, jaj, miodu, runa leśnego oraz pozostałych artykułów spożywczych – 5,20 zł
– zwierząt domowych, w tym ptactwa domowego, królików itp. – 5,00 zł
– artykułów przemysłowych – 15,00 zł
– artykułów chemii domowej, kosmetyków itp. – 30,00 zł.
d) sprzedaż z i sprzed samochodu lub przyczepy o DMC mniejszej i równej 3,5 tony:
– artykułów rolno-spożywczych – 35,00 zł
– pozostałych artykułów – 45,00 zł
e) sprzedaż z i sprzed samochodu lub przyczepy o DMC powyżej 3,5 tony oraz innych pojazdów:
– artykułów rolno-spożywczych – 50,00 zł
– pozostałych artykułów – 60,00 zł
f) sprzedaż w tymczasowych obiektach budowlanych za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni obiektu oraz tzw. wystawkę – 0,05 zł
Przy ul. Okopowej:
a) sprzedaż z ręki, z ziemi, a w szczególności z kosza, skrzynki, wiadra, wózka za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni:
– drobnych przetworów i wyrobów własnych, produktów rolnych, ogrodniczych, nabiałowych, jaj, miodu, runa leśnego oraz pozostałych artykułów spożywczych – 5,20 zł
– pozostałych artykułów – 10,50 zł
b) sprzedaż w tymczasowych obiektach budowlanych za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni obiektu oraz tzw. wystawkę – 0,05 zł.
Przy ul. Lipowej (zieleniak):
a)sprzedaż z ręki, z ziemi, a w szczególności z kosza, skrzynki, wiadra, wózka za każdy rozpoczęty 1 m kw wykorzystywanej powierzchni:
– drobnych przetworów i wyrobów własnych, produktów rolnych, ogrodniczych, nabiałowych, jaj, miodu, runa leśnego oraz pozostałych artykułów spożywczych – 5,20 zł
– pozostałych artykułów – 10,50 zł
Przy ul. św. Wojciecha:
a) sprzedaż kwiatów i zniczy z ręki, z ziemi, a w szczególności z kosza, skrzynki, wiadra, wózka za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni – 7,50 zł
b) sprzedaż z i sprzed samochodu, przyczepy o DMC mniejszej i równej 3,5 tony – 20,00 zł
c) sprzedaż z i sprzed samochodu, przyczepy o DMC powyżej 3,5 tony – 30,00 zł
Sprzedaży poza targowiskami wyznaczonymi przez Radę Miasta Kołobrzeg:
– za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni:
a) sprzedaż runa leśnego, kwiatów – 3,10 zł
b) artykuły spożywcze – 15,50 zł
c) artykuły kolekcjonerskie, starocie, obrazy – 5,20 zł
d) artykuły inne – 21,00 zł
– sprzedaż z:
a) przyczep, pojazdów gastronomicznych, rikszy (od przyczepy, pojazdu, rikszy) – 25,00 zł
b) wózka, maszyny waty cukrowej, kukurydzy, hot-dog itp. – 20,00 zł
c) saturatora (od saturatora), nalewaka (od nalewaka) – 10,00 zł
d) lodówki, lady chłodniczej (od lodówki, lady) – 10,00 złe) sprzedaż obnośna z ręki (np. gazety, czasopisma, kwiaty – od osoby) – 10,00 zł
Sprzedaż artykułów okolicznościowych związanych ze świętami kalendarzowymi za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystywanej powierzchni:
a) choinki – 3,60 zł
b) ryby – 11,00 zł
c) artykuły świąteczne – 5,70 złd) znicze, wieńce – 7,30 zł
Sprzedaż w tymczasowych obiektach budowlanych za każdy rozpoczęty 1 m kw. wykorzystanej powierzchni pod obiekt oraz tzw. wystawkę:
– w strefie nadmorskiej rozpoczynającej się od nabrzeża portowego ograniczonej od południa ulicami: Towarowa, Zdrojowa, Kasprowicza, Fredry, IV Dywizji Wojska Polskiego, Wschodnia do linii brzegowej Morza Bałtyckiego:
a) od 01.05 do 31.10 – 1,00 zł
b) od 01.11 do 30.04 – 0,50 zł
Na pozostałym obszarze miasta 0,05 zł