Remont molo jeszcze w kwietniu

You are currently viewing Remont molo jeszcze w kwietniu

Wyremontowanym molem możemy cieszyć się od 2014 roku. No właśnie, możemy czy raczej mogliśmy.

Rozpoczęty przed wakacjami 2014 roku remont molo był pierwszym na taką skalę remontem od 1971 roku. W kilka miesięcy wymieniono m.in. deski pomostu i barierki, zainstalowano nowe lampy, zmodernizowano głowicę, a przede wszystkim zakonserwowano elementy betonowe, w tym część znajdującą się pod wodą. Całość kosztowała 3,5 mln zł i w 75 proc. kwota ta pochodziła ze wsparcia unijnego.

Styczniowe sztormy pokazały słabość inwestycji. Woda powyrywała deski i połamała barierki. Problemy z molo zaczęły się jednak wcześniej.

– Moja pierwsza interpelacja w tej sprawie pochodzi z września 2015 roku i do tej pory niewiele z tym zrobiono – mówił w środę na sesji Rady Miasta radny niezależny Krzysztof Plewko –  Deski odstają i osoby, które tam spacerują mogą o nie zahaczyć i się przewrócić.  Mocowania zrobiono za pomocą kołka rozporowego tak jak robimy to w domu chcąc przymocować na przykład karnisze i powiesić firany. Takie wykonanie to jest parodia. Sztorm nam tylko pokazał jak złe jest to wykonanie. Wykonawca powinien w tempie błyskawicznym zrobić te prace od nowa.

Szkody po styczniowych sztormach wyceniono na 470 tys. zł. Teraz ma je usunąć firma, która go remontowała w ramach umowy gwarancyjnej. Jak powiedział nam wczoraj rzecznik prezydenta Kołobrzegu firma już się zobowiązała, że z naprawami gwarancyjnymi upora się  do 30 kwietnia.

Na zdjęciu tabliczka zawieszona na wejściu na molo z ostrzeżeniem „Uwaga niebezpieczeństwo” – Ludzie, którzy wchodząc na molo czytają to i rozglądają się gdzie to niebezpieczeństwo – dodawał Plewko – Chodzi prawdopodobnie o to co jest na głowicy gdzie jest dziura w pokładzie i powyłamywane barierki. Taka tabliczka powinna być więc ustawiona gdzie indziej, albo dokładnie opisana.     

Molo w Kołobrzegu ma 204,2 m długości i 9 m szerokości. Obiekt składa się z 13 powtarzalnych segmentów o rozpiętości 15,5 m, wspartych na 13 żelbetowych filarach

 

 

 

Dodaj komentarz