Spektakularny efekt roweru miejskiego w Kołobrzegu. Blisko 30 kg CO2 mniej

You are currently viewing Spektakularny efekt roweru miejskiego w Kołobrzegu. Blisko 30 kg CO2 mniej
  • Post category:Hot
  • Post comments:1 Komentarz

Skończył się sezon na miejski rower. Jednoślady z mobilnych wypożyczalni przejdą posezonowy serwis. Przezimują w magazynie. Wrócą wraz z pierwszymi ciepłymi dniami w 2026 roku. Nexbike, operator miejskiego roweru w Kołobrzegu, podsumował sezon.  Jak wypadł? Wygląda na to, że rower miejski trzyma się całkiem dobrze i choć głównie wśród młodzieży przegrywa z elektrycznymi hulajnogami, to nadal ma wielu zwolenników. 

Fot. Nextbike Kołobrzeg.

Mieszkańcy Kołobrzegu oraz odwiedzający miasto turyści skorzystali w tym sezonie ponad 35 tys. razy z rowerów Nextbike. Przejechali łącznie 154 106 km, spalając przy tym 5 860 002 kalorii oraz zaoszczędzając w nadmorskim mieście 29 588 kg emisji CO2.  

Do kołobrzeskich jednośladów w nowej, odświeżonej wersji miało dostęp ponad 50 tys. zarejestrowanych użytkowników. Do ich dyspozycji było 80 nowoczesnych rowerów typu smart bike oraz 20 rowerów elektrycznych. Rowery można było wypożyczyć i oddać na jednej z 20 stacji. System działający od 2017 roku, w zakończonym niedawno sezonie stał się pierwszym w Polsce hybrydowym rozwiązaniem, opartym na współfinansowaniu przez miasto i partnera komercyjnego – markę Nimm2.

Zainteresowanie miejskimi rowerami publicznymi utrzymuje się na stałym poziomie, a wprowadzenie modelu komercyjnego pokazało jednocześnie ich ogromny potencjał reklamowy.

– Ponad 50 tys. użytkowników to realny zasięg i wartość dla partnerów komercyjnych, a jednocześnie ta forma reklamy to coś, co konsumenci doceniają – informują przedstawiciele Nextbike – Według współtworzonego przez nas EKObarometru 2025, 62% Polaków postrzega firmy wspierające infrastrukturę rowerową jako bardziej ekologiczne, a 39% chętniej kupiłoby produkty takich marek, które pomagają w budowie sieci rowerów miejskich – komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.

W tym sezonie system rowerów miejskich przeszedł nie tylko zmiany organizacyjne, ale także technologiczne. Nowe rowery typu smart bike zostały wyposażone w moduły GPS i blokadę o-lock umieszczoną bezpośrednio nad tylnym kołem, co wyeliminowało konieczność korzystania z tradycyjnych stojaków. Pojawiły się strefy parkowania, ale rowery można było zostawiać także poza nimi – za dodatkową opłatą. Ze względu na połowicznie komercyjny charaktery systemu przychody z wypożyczeń trafiły do operatora.

Posiadacze Kołobrzeskiej Karty Mieszkańca mogli połączyć swoją kartę z kontem w systemie roweru miejskiego, mając możliwość bezpłatnego korzystania z rowerów przez 60 minut dziennie. System rowerowy został bowiem zintegrowany z systemem katy miejskiej w ramach  przetargu z miastem, a podpisana umowa zapewniała mieszkańcom dostępność pojazdów oraz korzystne warunki użytkowania.

Ten post ma jeden komentarz

  1. Irka

    To dlatego było takie chłodne lato. Jak widać te 30 kg ma duży wpływ na klimat.

Dodaj komentarz