Sprawdzamy jak po ponad miesiącu działa miejski program Usterka
7 sierpnia 2017 InfoOd końca czerwca na stronie Urzędu Miasta działa program Usterka. Dzięki niemu można bez wybierania się do magistratu przy ul. Ratuszowej zgłosić`dowolny defekt lub zniszczenie na terenie miasta. Sprawdzamy jak działa po ponad miesiącu i co zgłaszamy.
Na stronie głównej kołobrzeskiego magistratu (www.kolobrzeg.pl) widnieje napis „Zgłoś Usterkę w mieście Kołobrzeg”. Klikając w niego przenosimy się na stronę gdzie za pomocą prostego formularza możemy zgłosić usterkę.
Nie musimy podawać swojego imienia i nazwiska, a jedynie adres mailowy. Po jego wpisaniu wybieramy jedną z kategorii – uszkodzenia/dewastacje, drogi, zieleń lub zwierzęta i podkategorię np. chore zwierze lub uszkodzona jezdnia. Na mapce wskazujemy lokalizacje oraz dodajemy krótki opis. Możemy dołączyć też zdjęcia. Dodatkową opcją jest możliwość otrzymywania na nasz adres mailowy zwrotnych powiadomień o statusie usterki. Te mogą być trzy – weryfikacja, w realizacji i zakończona.
Dziś w katalogu jest 66 zgłoszeń. W realizacji jest 8. Ukończonych jest 42.
Co zgłaszamy? Sporo jest zgłoszeń dotyczących zieleni – o uschniętych gałęziach, prośby o przycięcie krzaków. Jedno ze zgłoszeń dotyczyło ławek, które całkowicie zniknęły w zieleni. Są informacje o uszkodzonych tablicach informacyjnych, lampach i barierkach. Są też m.in. zgłoszenia o przepełnionych pojemnikach na śmieci i zalanych deszczówką jezdniach.
Jeżeli chcesz zgłosić usterkę możesz zrobić to TU
Zdjęcia z programu Usterka. Użytkownik programu z reguły zamieszcza swoje zdjęcie. Magistrat dodaje kolejne gdy sprawa zostaje załatwiona.