Port Kołobrzeg odnotował duży wzrost wyników swojej działalności gospodarczej, powracając już niemal do wyników z 2019, czyli z okresu przed pandemią Covid-19.
– Pomimo rosyjskiej inwazji na Ukrainę, niestabilnej sytuacji gospodarczej oraz kryzysu energetycznego osiągnięto zamierzone cele – informuje spółka.
W ubiegłym roku w Porcie Handlowym przeładowano 170 tysiąca ton towarów i jest to wynik wpisujący się w tendencję rozwojową Portu Kołobrzeg. Udział nowych ładunków w rocznym wolumenie wyniósł 46 proc., z czego samo ziarno kukurydzy to aż 42 proc. (przeładowano blisko 71 tysięcy ton tego zboża).
Na strukturę przeładunkową w 2022 roku składały się również takie ładunki jak drewno (30 proc.), pellet (14 proc.), ładunki typu agro (6,2 proc.), kruszywo (5,7 proc.) oraz pozostałe (2,1 proc.).
Dzięki staraniom Spółki związanym z aktywizacją wykorzystania infrastruktury kolejowej, możliwa była obsługa ładunków importowanych z Ukrainy pociągami. Z obszaru objętego działaniami wojennymi przez Port Kołobrzeg przeładowano m. in. kukurydzę, wysłodki buraczane, śrutę słonecznikową oraz żelazokrzem. Było to możliwe właśnie dzięki wykorzystaniu bocznicy kolejowej, która jest niewątpliwe jednym z największych atutów Portu Kołobrzeg
Port Kołobrzeg to nie tylko przeładunki. Jako miejscowość turystyczna, Kołobrzeg prężnie wykorzystuje działalność tzw. białej floty. Tutaj odnotowano wzrost liczby pasażerów na statkach żeglugi redowej w porównaniu do 2022 roku i osiągnięto wynik blisko 290 tysięcy pasażerów. Do dyspozycji pasażerów są jednostki wykonujący rejsy redowe, tj. Jantar, Pirat, Monika III, Viking, Santa Maria, Torpedowiec CZSZ-172, jednostki wędkarski oraz Portowy Tramwaj Wodny.
Port Jachtowy odwiedziły w 2022 roku 942 jachty, z czego 147 cumowało co najmniej przez 6 miesięcy.
Natomiast w Porcie Rybackim wyładowano ponad 24 tysiące ton ryb, dzięki czemu Port Kołobrzeg znalazł się na 2 miejscu w Polsce pod względem ilości przeładowanych ryb. W 2022 roku wyładowywano ich najwięcej z gatunku dorsz, tobiasz, stornia, śledź i szprot, poza nimi w mniejszych ilościach przeładowywane były węgorz, makrela, łosoś czy troć wędrowna.