Urząd Miasta cierpi na braki lokalowe i od lat szuka rozwiązania tego problemu. Najdalej posunięty był pomysł dobudowania do magistratu przy Ratuszowej 13 nowego skrzydła od strony katedry lub wybudowanie zupełnie nowego obiektu poza centrum miasta.
To jednak plany mało realne. Póki co więc urząd optymalizuje zarządzanie tą przestrzenią, którą ma. Kilka lat temu zrezygnowano z tzw. małej sali konferencyjnej, gdzie po przeróbkach przeniósł się wydział komunalny. Teraz przyszedł czas na dużą salę konferencyjną – właśnie podzielono ją na pięć pokoi i małą salę, gdzie będzie można organizować różne spotkania.
Co z sesjami Rady Miasta, które miały tu miejsce? Będą odbywać się w sali koncertowej w ratuszu. Zanim jednak radni zaczną tam obradować, trzeba ją do tego dostosować montując m.in. system nagłośnienia i nagrywania (sesje są transmitowane online).