Kołobrzeskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego podjęło decyzję o czasowym przeniesieniu lokatorów z kilku mieszkań na Witkowicach do lokali zastępczych. Powód? Odspajanie się nieprawidłowo położonego tynku. Trwa tam remont. W ramach gwarancji ma za niego zapłacić firma, która wybudowała budynek. Jednocześnie KTBS zlecił wykonanie ekspertyzy technicznej, która objęła lokale w całym budynku.
Fot. Archiwum/KTBS
Dziś otrzymaliśmy oświadczenie Roberta Cieciory, prezesa KTBS, w tej sprawie. Cytujemy je w całości.
„W jednym z mieszkań zlokalizowanych w budynku na osiedlu Witkowice doszło do usterki – stwierdzono odspajanie się nieprawidłowo położonego tynku. Wkrótce po tym podobny problem pojawił się w kolejnym lokalu, w tym samym budynku. W związku z zaistniałą sytuacją natychmiast podjęliśmy działania mające na celu ocenę zakresu i możliwości likwidacji problemu.
Zlecono pilną ekspertyzę techniczną, która objęła lokale w całym budynku. W wyniku tych działań, z uwagi na bezpieczeństwo mieszkańców, podjęto decyzję o czasowym przeniesieniu lokatorów z 7 mieszkań do lokali zastępczych , tym wszystkim , którzy nie mieli możliwości przeniesienia się do innego mieszkania , Spółka zapewniła lokale zastępcze .
Usterka została niezwłocznie zgłoszona generalnemu wykonawcy, który – zgodnie z warunkami gwarancji oraz decyzją Nadzoru Budowlanego – zobowiązany jest do jej usunięcia w terminie do 30 czerwca br. Prace już trwają. Współpracujemy z Politechnika Koszalińską, która pomoże w zdiagnozowaniu przyczyn usterki. Dodam, że problemów nie można było przewidzieć w momencie odbioru – a za jakość prac oraz użytych materiałów odpowiada Generalny Wykonawca.
Kołobrzeskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego, jako inwestor przedsięwzięcia, rozpoczyna przegląd techniczny wszystkich lokali, we wszystkich budynkach wykonanych w ramach tej inwestycji. Wszelkie zauważone nieprawidłowości zostaną przekazane wykonawcy celem ich bezzwłocznego usunięcia. Na ta chwilę w kolejnych lokalach nie zdiagnozowano problemów z nieprawidłowo położonym tynkiem.
Mieszkańcy mieszkań w których wystąpił problem otrzymali od KTBS wszelką pomoc. Zapewniamy także, że dokładamy wszelkich starań, aby przywrócić pełne bezpieczeństwo i komfort wszystkim mieszkańcom. Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.”