Portal Morski powołując się na korespondencję własną z prezesem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA i własne źródła podaje więcej informacji dotyczących zamówionego 8 marca przez spółkę promu, który ma dla niej wybudować Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” SA.
Przypomnijmy, podpisany 8 marca kontrakt między PŻB SA, a Morską Stocznią Remontową „Gryfia” SA dotyczy zaprojektowania i wybudowania promu samochodowo-pasażerskiego ro-pax, przeznaczonego do eksploatacji w żegludze morskiej między portem Świnoujście i szwedzkim Ystad.
Więcej pisaliśmy o tym [button link=”https://okkolobrzeg.pl/2726-2/” icon=”Select a Icon” side=”left” type_color=”button-background” target=”” color=”b70900″ textcolor=”ffffff”]TU[/button]
Wstępne parametry promu, które podaje portalmorski.pl to:
- długość całkowita – 202,4 m
- szerokość – 31 m
- zanurzenie – 6,3 m
- prędkość eksploatacyjna – 18 węzłów (dla 85% MCR)
- nośność – 8600 t
- długość linii ładunkowych – 3000 m
- liczba miejsc dla pasażerów – 399
- rodzaj silników – silniki wysokoprężne przystosowane do spalania paliwa LNG
- klasyfikacja – Polski Rejestr Statków.
Jeżeli informacje portalu się potwierdzą przewidywany termin przekazania statku to kwiecień 2019 roku. Prom ma kosztować ok. 110 mln USD.
Na zdjęciu prom Unity Line. Ten, który ma dopiero powstać dla PŻB SA może go przypominać.