ZUS chce sprzedać nieruchomość przy ul. Ratuszowej 12. Dziś siedzibę pod tym adresem ma Straż Miejska i cały wydział komunalny Urzędu Miasta.
– Zarząd ZUS podjął decyzję o sprzedaży nieruchomości położonej przy ul. Ratuszowej 12 w Kołobrzegu – powiedział nam Karol Jagielski, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa zachodniopomorskiego – O tej decyzji poinformowaliśmy prezydenta Kołobrzegu 13 września. Po wyłonieniu nabywcy nieruchomości i uzyskaniu zgody Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na sprzedaż, wypowiemy umowę dzierżawy. Okres wypowiedzenia to 6 miesięcy.
Urząd Miasta zawarł umowę z ZUSem na czas nieokreślony. Magistrat dzierżawi 600 metrów kw. i co miesiąc płaci niemal 17 tys. zł brutto czynszu.
Co teraz? O nowym lokum dla Straży Miejskiej i wydziału komunalnego w czwartek mają rozmawiać radni Rady Miasta. Możliwości nie ma zbyt wielu. Miejscy urzędnicy urzędują jeszcze w głównym budynku Urzędu Miasta tuż obok i w ratuszu. Ale wiemy, że nie ma tam wolnego miejsca by przyjąć Straż i wydział, które wkrótce mogą stracić dach nad głową.
Na jednej z komisji wiceprezydent Jerzy Wolski poruszył ten temat w dyskusji nad przyszłością pomieszczeń, które za ok. dwa lata będą do dyspozycji miasta po tym jak zostanie wygaszona szkoła nr 2 przy ul. Śliwińskiego. Wiadomo za to już na pewno, że na ten cel nie nadają się pomieszczenia po Powiatowym Urzędzie Pracy przy Skwerze Miast Partnerskich – są za niskie i w złym stanie technicznym.
Na koniec przypomnijmy, że magistrat rozważał rozbudowę istniejącego Urzędu Miasta. Warunkiem było wtedy otrzymanie wysokiego dofinansowania na ten cel z zewnątrz. Jednak w marcu 2015 roku istniejący wówczas jeszcze klub Porozumienie dla Kołobrzegu zastopował ten projekt. Radni PdK na niekorzyść rozbudowy zaliczyli „uszczuplenie terenów zielonych na rzecz inwestycji, koncentrację ruchu pojazdów interesantów Urzędu w tym miejscu miasta, planowanie wyłączeniu ścisłego Centrum Miasta Kołobrzeg z ruchu pojazdów” ( a więc trudności w dotarciu do urzędu – dop. red.).