17 września opublikowaliśmy tekst o nowych mapach miasta z zaznaczonymi trasami wszystkich linii miejskich autobusów (TUTAJ). Zostały one rozwieszone na przystankach i są sporym ułatwieniem w poruszaniu się po mieście, szczególnie dla przyjezdnych. Artykuł stał się przyczynkiem do dyskusji na temat funkcjonowania Komunikacji Miejskiej w ogóle.
Fot. Archiwum
Temat miejskiej komunikacji wywołał duże zainteresowanie Czytelników. W komentarzach pod wspomnianym we wstępie tekstem z 17 września pytali m.in. dlaczego niektóre rejony miasta są tak słabo skomunikowane – autobusy jeżdżą ich zdaniem za rzadko, a trasy nie nadążają za zmieniającym się miastem.
Pytania naszych Czytelników wysłaliśmy do rzecznika miasta Michała Kujaczyńskiego.
– Trzeba wziąć pod uwagę zasoby Komunikacji Miejskiej, liczbę autobusów i liczbę kierowców ( jest ich relatywnie mało – dop. red.) oraz fakt, że spółka ma za zadanie odpowiadać przede wszystkim na potrzeby mieszkańców Kołobrzegu – mówi Michał Kujaczyński. – Dzięki zawartemu porozumieniu z gminą wiejską Kołobrzeg autobusy miejskiego przewoźnika kursują również po terenie gminy Kołobrzeg.
Mieszkańcy pytali też o niewystarczające oświetlenie niektórych przystanków i w wielu miejscach niedziałające tablice elektroniczne z wyświetlanym czasem przyjazdu autobusów. Jak powiedział nam rzecznik, miasto nad nimi pracuje. Oświetlenie będzie modernizowane (ogniwa fotowoltaiczne mają być zastępowane tradycyjnym zasilaniem), a tablice wymieniane po podpisaniu umowy na dofinansowanie ich zakupu i montażu.
Czytelnicy pytają, Komunikacja Miejska odpowiada
-Czy na kluczowych przystankach zostaną zamontowane automaty biletowe umożliwiające zakup biletu?
-Na przystankach nie przewiduje się instalacji automatów biletowych. Bilety można nabyć bezpośrednio w autobusie, korzystając z czerwonych kasowników.
-Kiedy zostaną naprawione elektroniczne tablice wyświetlające kursy?
-KM Kołobrzeg podejmuje starania naprawy tablic informacyjnych. Niemniej, w dużej części przypadków awarie tablic mają charakter trwały. Wymiana tablic będzie możliwa po zabezpieczeniu odpowiednich funduszy.
-Skąd biorą się rozbieżności między rzeczywistymi kursami autobusów a danymi w aplikacjach (myBus, Jak dojadę), które pokazują rozkłady różniące się od faktycznych?
-Rozbieżności między rzeczywistymi kursami a danymi w aplikacji (myBus, Jak dojadę) wynikają z tego, że rozkłady jazdy przedstawiają planowany przebieg kursu. Natomiast ww. aplikacje pokazują rzeczywisty czas przejazdu autobusu, który może się różnić się względem rozkłady jazdy z powodu opóźnień wynikających ze spowolnień ruchu, korków lub czasowych utrudnień w ruchu (np. wypadków).
-Problem z przewozem małych psów – kierowcy odmawiają przejazdu z powodu braku kagańca, mimo że dla niektórych ras (np. o krótkim pyszczku) kaganiec praktycznie nie istnieje.
-Przewóz psów w autobusach Komunikacji Miejskiej w Kołobrzegu jest możliwy, pod warunkiem, że pies znajduje się w kagańcu i na smyczy. Rozumiemy, że w przypadku małych ras może być to utrudnieniem, jednak zasada ta wynika z obowiązującego regulaminu przewozu i ma na celu bezpieczeństwo wszystkich pasażerów.
-Brak dostosowania tras do nowych osiedli (Europejskie, Bajkowe, Mazowiecka, Fale Bałtyku, Porta Mare, Nowe Witkowice). Linie autobusowe funkcjonują jak 20–30 lat temu, bez zmian dostosowanych do obecnej topografii i potrzeb mieszkańców.
-Obecny układ tras nie jest jeszcze w pełni dostosowany do dynamicznie rozwijających się osiedli, takich jak Europejskie, Bajkowe, Mazowiecka, Fale Bałtyku, Porta Mare czy Nowe Witkowice. KM Kołobrzeg przystąpiła do analizy dostępności transportu publicznego i w dalszym kroku – opracowania połączeń komunikacyjnych, które poprawią dostępność transportu publicznego w tych rejonach. Planujemy, aby w najbliższym czasie powstały rozwiązania (połączenia) odpowiadające na potrzeby mieszkańców nowych osiedli i zapewniające im komfortową komunikację.
Brak połączenia z centrum handlowym Karuzela, mimo dużego zainteresowania i przykładów z innych miast (np. Koszalin, OTO Park).
-Komunikacja Miejska Kołobrzeg ma świadomość zainteresowania mieszkańców połączeniem komunikacyjnym z centrum handlowym Karuzela. Niemniej, informacje te mają charakter doniesień prasowych – liczba pasażerów autobusu linii nr 7 nie potwierdza zapotrzebowania na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu linii nr 7. Ponadto, należy podkreślić, że obiekt „Karuzela” znajduje się na terenie Gminy Kołobrzeg.
-Ograniczona obsługa osiedli Ogrody, Harmonii i Fale Bałtyku – zbyt mała liczba kursów oraz krótkie godziny działania.
-Stosownie do pyt. 1 – KM Kołobrzeg rozpoczęła prace nad zmianą połączeń komunikacyjnych w obrębie miasta Kołobrzeg, celem lepszego dostosowania połączeń komunikacyjnych do potrzeb mieszkańców.
-Zbyt mało połączeń do gmin ościennych (Budzistowo, Grzybowo, Korzystno, Pustary, Niekanin – wcześniej funkcjonujące linie zostały zlikwidowane).
-Zakres i częstotliwość połączeń do gmin ościennych leży w gestii Gminy Kołobrzeg i stosownych uzgodnień międzygminnych z Gminą Miasto Kołobrzeg. KM Kołobrzeg, jako operator zbiorowego transportu pasażerskiego, realizuje połączenia międzygminne objęte treścią ww. dokumentu.
-Czy przeprowadzane są ankiety wśród pasażerów dotyczące tras i potrzeb komunikacyjnych?
=Komunikacja Miejska w Kołobrzegu nie prowadzi samodzielnie badań ankietowych dotyczących tras i potrzeb komunikacyjnych. Decyzje w tym zakresie podejmowane są przez organizatora transportu, czyli Gminę Miasto Kołobrzeg.
-Zbyt rzadkie kursy, niekiedy co 1,5–2 godziny. Wskazywane przykłady:
• linie 6, 10 i 11 kursują tylko w dni powszednie i w ograniczonej liczbie,
• linia 7 – obsługuje głównie działki i kursuje cały rok,
• linia 3 – jedynie 4 kursy rano i 4 po południu.
-KM Kołobrzeg pracuje nad zmianą częstotliwości odjazdów autobusów oraz lepszym skomunikowaniem poszczególnych linii autobusowych.
-Niespójne nazewnictwo przystanków (po dwóch stronach ulicy różne nazwy). Na przystankach widnieją też numery linii, które nie istnieją lub nie kursują daną trasą. Przykład: „Wschodnia WDW” – mimo że WDW już nie istnieje.
-Uwagi dotyczące nazewnictwa przystanków, jak i oznaczeń linii są na bieżąco weryfikowane i zostaną uwzględnione przy aktualizacji rozkładów oraz oznakowania, tak aby zapewnić spójność i czytelność dla wszystkich pasażerów.
-Brak oświetlenia na przystankach utrudnia odczytanie rozkładów jazdy.
-Przystanki autobusowe znajdujące się na terenie miasta Kołobrzeg są własnością Urzędu Miasta, tym samym KM Kołobrzeg kompetencyjnie nie odpowiada za ww. niedogodności.
Zastanawia mnie kto udzielił tych odpowiedzi ze strony Komunikacji Miejskiej.
To są odpowiedzi na poziomie ucznia klasy 3iej szkoły podstawowej…..
Nic konkretnego, a raczej stwierdzam iż to jest lekceważenie pasażerów ich sugestii bądź uwag
Mieszkańcy od dawna widzą potrzebę korekty tras linii autobusowych bądź rozkładu jazdy.
KM jest do tylu przynajmniej o 5-10 lat.
Na tą chwilę jedynie myślą, myślą i myślą……i pewnie będą tak trwać w tym amoku przez kolejne 10 lat.
Czas na interwencje Pani.prezydent oraz radnych naszego miasta
Małe psy powinny być przewożone w transporterach jeśli nie ma na nie kagańca,kiedyś mały york udrapnoł panią w usta po botoksie i kierowca dostał 1000 zł mandatu
Linia nr 7 do poprawki za mało kursów i za krótko godzina 16:00 ostatni kurs to lekceważenie całej galeri i nowych osiedli oraz całego Niekanina.
KM nie liczy sie z głosami pasażerów.Wielokrotnie byly prośby o zwiększenie częstotliwości autobusu nr.5 co 15 min a nie co 30 min tak od lat jezdzi .Autobusy w godzinach 14-17 sa pełne.Ale nikogo to nie obchodzi juz tyle lat .Dziękujemy K.M za lekceważenie pasażerów .Dlatego juz my mieszkańcy nie wierzymy że cos sie zmieni w sprawie lini nr.5 .Braki kierowców ?Ciekawe dlaczego ? Za grosze to dlatego nikt nie przyjdzie do pracy .Inne komunikację płacą więcej np.Koszalin i tam komunikacja działa często.U nas problem od lat z brakami kierowców .Może czas pomyśleć o wyższej stawce dla kierowców .Kolobrzeg miasto turystyczne ,a z drugiej strony straszna dziura .
Faktycznie komunikacja miejska w Kołobrzegu to porażka.Skandal żeby wolnych i często niepełnosprawnych ludzi ograniczać brakiem komunikacji/ul.Kasprowicza linia 3 /,opłaty klimatycznej są tak wysokie że przynajmniej część tych pieniędzy można by zainwestować w tabor, żeby mieszkańcy i kuracjusze mieli z tego pożytek.
Linia nr7
Sprzeczność odpowiedzi
KM ma świadomość, ale nie potwierdza potrzeby
**** Komunikacja Miejska Kołobrzeg ma świadomość zainteresowania mieszkańców połączeniem komunikacyjnym z centrum handlowym Karuzela. Niemniej, informacje te mają charakter doniesień prasowych – liczba pasażerów autobusu linii nr 7 nie potwierdza zapotrzebowania na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu linii nr 7. ****
Dwa razy w sezonie jechałem tym.autobusem.
Na przystanku najbliżej Karuzeli wysiadło ze mną razem około 8-iu osób, za drugim razem chyba 6
Gdyby autobus podjeżdżał pod samą Karuzelę to myślę że można doliczyć po kilka osób więcej.
Słusznie stwierdził przedmówca……
Odpowiedzi na poziomie szkoły podstawowej.
To jest lekceważenie nas, mieszkańców miasta przez tą osobę co udzieliłatych odpowiedzi w imieniu Komunikacji Miejskiej
Nie dziwię się, że poprosiła o nieujawnianie jej imienia i nazwiska, też bym tak zrobił po udzieleniu takich odpowiedzi.
I dokładnie, czekamy na reakcje Pani prezydent.
I jeszcze dopowiem żebym się spaliła ze wstydu….
Najbardziej podoba mi się fragment, w któym KM się przygląda nazwie przystanków na podstawie zgłoszeń mieszkańców. Czyli nie ma nikogo w KM, kto byłby w stanie samodzielnie zrobić inwentaryzację przystanków w mieście? Orientacyjnie byłoby ok. 100 przystanków i niech ich nazewnictwo będzie spójne, logiczne. A nie, że dla jednej linni to „Plaża, Arka” a dla drugiej „Przesmyk”… Podobnie linia nr 7, może nazwa przystanku „Krzywoustego przy Janiska” warto byłoby zmienić na „CH Karuzela”? Żeby ludzie wiedzieli, że to przystanke przy samym CH.
Problemy z Komunikacją Miejską w Kołobrzegu wymagają podejścia kompleksowego i interdyscyplinarnego. W Kołobrzegu realizowana jest (podobno) strategia Smart City, która jest (wg definicji) koncepcją partycypacyjną z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych. Co to znaczy? No mniej więcej tyle, że to kołobrzeskie społeczności mają być pytane o zdanie w istotnych dla nich kwestiach, a zidentyfikowane problemy mają być przez Magistrat mierzone i zarządzane z pomocą nowoczesnych narzędzi informatycznych i powiązanych z nimi narzędzi informowania Społeczeństwa. Komunikacja Miejska świetnie się nadaje do wdrażania tego rodzaju myślenia – o ile faktycznie władze w Kołobrzegu chcą rzetelnie myśleć w ten sposób.
1. W jaki sposób mają kursować autobusy? Powinny odbyć się rzetelne badania systemu logistycznego Kołobrzegu pod kątem potrzeb mieszkańców i interesariuszy. Kołobrzeski Magistrat dąży do zastąpienia transportu indywidualnego transportem zbiorowym ale to jest możliwe tylko przy przygotowaniu odpowiedniej oferty dla zainteresowanych. Darmowy lecz niedostosowany i niepunktualny transport nie pomoże, a obciąży budżet miasta.
2. Synchronizacja KM z funkcjonalnościami publicznych parkingów miejskich (takich jak choćby na Kamiennej czy nowy w Porcie), których podstawowym zadaniem miało być buforowanie samochodów w newralgicznych punktach lecz bez skomunikowania tych parkingów z „resztą świata” za pomocą komunikacji publicznej to zadanie się nie uda.
3. Cały szereg dodatkowych funkcjonalności związanych z obsługą użytkowników KM (zwłaszcza tych oczekiwanych i zgłaszanych) staje się co raz łatwiejsze ze względu na przeniesienie ich do infosfery i nie stanowi „AŻ TAKIEGO” problemu jak jeszcze kilka lat temu. Takie funkcjonalności i służebności należy po prostu rzetelnie projektować w oparciu o zbadane oczekiwania społeczne i dobre praktyki z innych miast. Generalnie „da się”…
Dlaczego prywatne firmy transportowe potrafią szybko i zdecydowanie reagować na potrzeby pasażerów?
W przypadku Komunikacji Miejskiej Kołobrzeg potrzeba dekad.
Kierowcy robią co chcą. Czekam kiedy będą jeździć zgodnie z rozkładem. A ich opóźnienia biorą się z tego że sami sobie organizują rytm pracy. Potrafią ruszać z przystanku początkowego według własnego uznania bo muszą pogadać z kolegą lub przez telefon. Robią co chcą bo ich nikt nie zwolni. Brawo dla przełożonych. Tylko tak dalej A przejmą władze w KM.
A czy ktoś wspomniał o tym że przystanki na dworcu to nie pętla autobusowa! Kierowcy autobusów potrafią 10 minut stać na przystanku z włączonym silnikiem co jest denerwująca dla mieszkańców pobliskiego bloku! Najgorzej jak chcesz otworzyć okno i jest godzina 6:30 …..kierowców autobusu postaw się w sytuacji mieszkańców , nie hałasuje niepotrzebnie i nie zatruwają powietrza
Co roku przyjeżdżam turystycznie do Kołobrzegu. I za każdym razem mam problem . Np.na rozkładzie nr 3 autobus przyjeżdża np.o 9 tej więc wsiadam i co się okazuje jadę w odwrotnym kierunku. Więc następnego dnia i to z latarką sprawdzam okazuje się że prawie w tym samym czasie przyjeżdżają dwie 3 .Do której wsiąść.Dla mieszkańca Kołobrzegu to żaden problem ale dla turysty tak. 5 – tki też prawie w jednym czasie przyjezdząją.Turysci latają w te i z powrotem Do tego przyjeżdżają z opóźnieniem. Nie mogę się nadziwić że przystanki jak za króla Ćwieczka. Jestem z Opola komunikacja miejska jest wspaniała. Autobusy jeżdżą bardzo punktualnie Iablice rozkładu jazdy oświetlone informujące za ile min będzie autobus wspaniałe.Dziwie się ,że Kołobrzeg miasto turystyczne zatrzymało się w epoce kamienia łupanego nic absolutnie nic przy dworcu przez 30 lat się nie zmieniło to śmiech na widowni
Przejazd autobusem najdroższy w Polsce dla seniorów. Tylko 30 procent zniżki, niezależnie od wieku. SKANDAL.
Dlaczego nie spróbują w ramach testu uruchomić połączenie do Karuzeli ?
Wtedy by zobaczyli czy faktycznie jest potrzebne czy nie?
Grudzień, czas zakupów świątecznych, idealny czas na przetestowanie linii np. Jagielońska -Karuzela.
Odjazd np co pełną godzinę, powrót 30 min po pełnej.
Większych bzdur nie słyszałem 7 praktycznie zawsze jeździ załadowana ludźmi chcesz odwiedzić galerie po południu wracaj na piechotę bo ostatni autobus odjeżdża koło 17 dodatkowo skomunikowanie szkół średnich albo 10 min przed dzwonkiem albo 50 po, o autobusie numer 6 nawet sie nie wypowiadam bo szkoda jezyk strzepic dodatkowo kierowcy robia co chcą 10-20 min spóźnienia normalka bo kierowca gada przez telefon na pętli wyjeżdża ok. 8min po i dodac korki to juz sie robi niezle spóźnienie i jeszcze te tablice informacyjne nigdy nie działają a *zabezpieczenie środków* trwa od ok.2020 roku
Fatalny rozkład jazdy przy ul. Chodkiewicza i Bema, gdzie mieszka duża część Kołobrzeskich Seniorów! Brak możliwaści dostania się do Kościoła przy ul. Koszalińskiej i powrotu w dni powszednie na godz. 18.00 oraz w niedzielę na 8.30 i 10.00. Prosimy o przemyślenie kursów linii 2, 3 oraz 8A.
Mieszkam w Kgu od urodzenia i faktycznie linie autobusowe nie zmienione od wielu, wielu lat, a przecież nasze miasto zmieniło się diamentralnie.
Popatrzcie na osiedle Europejskie, teraz rozbudowują na dużą skalę Witkowice.
Co do odpowiedzi z Komunikacji Miejskiej to macie rację, kto to odpowiadał ?????
Wynika z nich jedna treść, że mają Was wszystkich gdzieś……zero perspektywy czy jakichkolwiek działań, dziwne bardzo dziwne te tłumaczenia KM.
Boże, linia 7 i jej godziny odjazdów nie są w ogóle dostosowane do godzin pracy karuzeli. A wystarczyło by zrobić krótki wywiad środowiskowy i dostosować godziny odjazdów. Nikt nie jeździ bo czasowo nie pasuje. Wiele osób pracujących w karuzeli to potwierdzi To samo tyczy się będzie innych linii. Odjazdy rano powinny być brane pod uwagę tak aby dojazd do końcowej stacji odbył się przed pełna godzina np. Przed 8:00. Nie wiem kto te kursy układał ale przedszkolak lepiej by to ułożył.
Wydłużyć linie nr 7, z dworca dalej Solna,
Jednosci Narodowej, Wylotowa, skret w Artleryjską(można pomyśleć o przystanku vis a vis Biedronki)
Europejskie, dalej ŚwWojciecha ,
Radzikowo, i na pętle pod Grzybowo
Dodać przystanek pod samą Karuzelą.
Przecież tu nie trzeba geniusza by to zrobić wystarczy przedłużyć trasę istniejącej linii i wykorzystać istniejące przystanku, w razie możliwości utworzyć jeden czy dwa nowe.
Bardzo dobry pomysł. Do Karuzeli czy na działkę na Janiska z Trzebiatowskiej jadę 2 autobusami, zajmuje mi to 1h, bo muszę z 4 na 7 czekać prawie 20 minut
Nie wiem dlaczego ale w Kołobrzegu autobusy jeżdżą bardzo wolno w porównaniu do Koszalina.
I tam sam automaty na niektórych przystankach pomimo ze w autobusie można kupić bilet.
Dziwne tam że tam można a u nas Nie bo Nie.
Autobusy nie jeżdżą punktualnie bo czas jazdy w rozkładzie jest niemożliwy do realizacji. Weźmy linie nr 5. Czas przejazdu przewidziany przez KM to około 35 min przez cały dzień. A nikt mi nie powie, że o godzinie 15 natężenie ruchu i korki są takie same jak o 6 rano. Więc oczywiste, że te autobusy jeżdżą wiecznie spóźnione. Trzeba wziąć przez kilka dni zapisać o której autobus przyjeżdża na pętle wyciągnąć jakąś średnią i dostosować godziny odjazdów na rozkładzie do wyników. Ja nie widziałam żeby kierowcy się po drodze zatrzymywali na papierosa. Po prostu tyle się jedzie po Kołobrzegu.
Osiedle Europejskie: autobus odjeżdża raz na godzinę. Czas odjazdu jest różny niezależnie od rozkładu jazdy. Próba dojechania na czas komunikacją miejską, np. na dworzec PKP wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem spóźnienia ze względu na brak przewidywalności godziny dotarcia na miejsce. “Sympatyczny” pan kierowca, gdy wsiadałem do autobusu wykrzyczał, że kolejny raz zbyt późne machniecie ręką na przystanku spowoduje, iż się nie zatrzyma, gdyż może czekałem na inny autobus. Zapytałem, jaki inny autobus, skoro odjeżdżają tylko linie 1 i 2, zaś linia numer 2 w soboty po południu nie kursuje. Rejon jest cywilizacyjnie wykluczony z połączeń miejskich, zaś odpowiedź, iż zostanie przemyślana siatka połączeń, to odłożenie kwestii w czasie bez konkretnego działania.
Niestety na Osiedlu Europejskim nie mieszka żaden radny ani nikt wysoko postawiony z Urzędzu Miasta.
Także zapomnijcie o jakichkolwiek zmianach.
Oni prawie wszyscy mają domy pobudowane, jeżdżą autami.
Piszcie kto i kiedy widział w autobusie kogoś z radnych, a może którąś z wiceprezydent lub samą Panią prezydent.
Bo ja nigdy !!!
Dlatego nic się nie zmieni, a jeżeli do czegokolwiek już dojdzie to w pierwszej kolejności będą brane pod uwagę głosy seniorów bo to oni w 90% korzystają z komunikacja.
Gwarantuje Wam że gdyby emeryci i renciści masowo odwiedzali Karuzele to już od dawna mielibyśmy tam linie autobusową , a może nawet dwie.
Pomimo tego że komunikacja jest darmowa, to niczego to nie zmieniło.
Komunikacja ma być punktualna, dostosowana do potrzeb tak jak piszą powyżej i autobusy powinny jeździć co 15-20 minut tak jak to jest w innych miastach.
U nas no ogól jeżdżą co 45 minut albo i co godzinę
po za nielicznymi wyjątkami w godzinach szczytu, ale wtedy tłok w autobusie , zero szans by usiąść,
bo emeryci jadą albo wracają od lekarza czy z rynku na Trzebiatowskiej .
Miasto emerytów i turystów.
30 czy 40 latkowie /oś.Europejskie/ guzik obchodzą włodarzy miasta
Dajcie w końcu połączenie do Karuzeli , tam pracuje razem ze mną kilkaset osób.
Miasto wybudowało 4 budynki przy Przybyszewskiego, w planach kolejne,
obok Fale Bałtyku, dalej Arona buduje osiedle docelowo 8 budynków.
Dlaczego wykluczono nas komunikacyjnie, pora by to zmienić.
Linia nr 1 sporo oddalona , rzadko jezdzi.
Linia nr 10 tylko w dni powszednie i tylko o ZGROZO aż 5 kursów w ciągu dnia.
Kto wpadł na taki pomysł???
Te machanie ręką na przystanku to chyba tylko w Kolobrzegu.
A strona www KM z rozkladem bardzo kiepska.
Białogard ma lepszą, klikasz na ulice z przystankiem i masz rozkład, nie trzeba doliczać żadnych minut od pętli autobusowej.
Brawo Białogard!
Dajcie w końcu połączenie do karuzeli i przez cały dzień
Problem dotyczy linii nr 2 miedzy ul. Grochowską a kolejnym przystankiem na ul. Bema. Dlaczego pomiedzy tymi przystankami tak bardzo oddalonymi od siebie nie ma żadnego dodatkowego przystanku zaraz za rondem? Inna rzecz to dlaczego jest tak mało połączeń popołudniowych i wieczornych na ul. Bema i Chodkiewicza,przecież mieszkają tam przeważnie emeryci,których nie stać na taxi. Droga Pani Prezydent,prosimy o interwencję,bo chcemy być jak najdłużej aktywni jako seniorzy.
Gdyby były połączenia do Karuzeli nie co kilka godzin to jeździłabym autobusem. Geniusz stwierdza, ze nikt nim nie jeździ. Nie jeździ, bo nie ma jak wrócić, zwłaszcza po południu, a Karuzela czynna do wieczora. Wtedy jechałoby tam najwięcej osób, bo w ciągu dnia ludzie pracują. Ja jeżdżę z konieczności rzadko rowerem, ale teraz juz nie będę, bo wcześnie robi się ciemno i czuję strach na tym odludziu po drodze. Autobusem bym się nie bała. Widzę, że wiele osób chciałoby tej linii, ale KM tego nie wie, bo nikomu stamtąd nie przyszło do głowy, żeby się zapytać pasażerów. KM wie lepiej.
Ja też korzystałabym z autobusu do Karuzeli gdyby taki był jak w innych miastach , przykład OTO park w Koszalinie.
U nas KM nawet nie chce przerestować takiej linii, bo to nie Kołobrzeg tylko Budzistowo.
Tam pracują głównie osoby z Kołobrzegu, i w większości kobiety.
Pani Prezydent prosimy o interwnecje.
Tak jak ktoś napisał powyżej……
Trzeba poprosić emerytów i rencistów by wymusili połączenie do Karuzeli.
Ich posłuchają, a nas będą lekceważyć.
Takie mamy włodarzy
A ja chcę zwrócić uwagę jak nasze dzieci jeżdżą do szkoły. Linia nr 4. We wtorki i piątki armagedon. Starsi ludzie z wózkami na zakupy na targ. Dzieci z plecakami. Dojdzie do tego wózek z dzieckiem i miejsca brak. W godzinach szczytu trzeba czekać 40 minut na autobus! Ostatnio jechały takim autobusem 4 wózki. I w środku nie mozna było się już ruszyc wcale. A kierowca wiózł sardynki. Jakby miał ubaw, ze wszyscy w środku latają.
To prawda oni wogole nie mają pojęcia jak należy prowadzić autobus .
Hamują b.gwałtownie nawet podczas wjazdu na przystanek.