PKP planuje estakadę od ul. Myśliwskiej do ul. Fredry. Miasto zmuszone wstrzymać prace nad małą obwodnicą

You are currently viewing PKP planuje estakadę od ul. Myśliwskiej do ul. Fredry. Miasto zmuszone wstrzymać prace nad małą obwodnicą
  • Post category:Info
  • Post comments:1 Komentarz

Planowana z rozmachem modernizacja stacji kolejowej w Kołobrzegu krzyżuje kolejne plany inwestycyjne magistratu. W piątek pisaliśmy, że miasto musiało zrezygnować z jednego parkingu przy ul. A. Fredry. Teraz okazuje się, że wstrzymane zostały również prace nad tzw. małą obwodnicą, która wzdłuż torów kolejowych ma w przyszłości połączyć ul. Jagiellońską z ul. Myśliwską.

Na zdjęciu prezydent Kołobrzegu Anna Mieczkowska podczas dzisiejszego spotkania z dziennikarzami.

Przypomnijmy, że PKP projektuje modernizację stacji kolejowej w Kołobrzegu. Mają powstać m.in. dodatkowe tory i dwa przystanki, a niektóre przejścia mają zostać przebudowane. Najwięcej w infrastrukturze drogowej miałoby się zmienić w miejscach przecięcia torów z ulicą Myśliwską i Fredry.
Nie wszystkie plany PKP są korzystne z punktu widzenia miasta. Pod znakiem zapytania stanęła m.in. budowa małej obwodnicy, która ma połączyć ul. Jagiellońską z Myśliwską.

– Projektowana linia kolejowa wchodzi na małą obwodnicę. Wstrzymałam więc dalszą procedurę, a byliśmy przygotowani już do przetargu na dokumentację. Dla tej inwestycji mamy też wykonany już program funkcjonalno-użytkowy.- mówiła dziś podczas spotkania z dziennikarzami prezydent Kołobrzegu Anna Mieczkowska, która w ostatni piątek po raz kolejny spotkała się z kierownictwem PKP w Warszawie. – Dopiero po uwzględnieniu ostatecznych rozwiązań wypracowanych przez PKP będzie można wrócić do stworzenia dokumentacji na nową drogę i zmienić istniejące PFU.

Na drodze małej obwodnicy stoi m.in. rampa przeładunkowa przy ul. Myśliwskiej, którą PKP chce przebudować.

– Zaproponowałam, by przenieść rampę w głąb. W ten sposób zyskalibyśmy ten teren pod obwodnicę i musielibyśmy przeprojektować tylko jej ostatni przebieg w kierunku ul. Myśliwskiej. – dodaje Anna Mieczkowska.

Podczas piątkowego spotkania w Warszawie jednym z głównych tematów było przecinanie się linii kolejowych z ulicami Myśliwską i Fredry. Przypomnijmy, że poprzednio PKP proponowało w tym miejscu rozwiązanie, które zamknęłoby skręt z ul. Chodkiewicza w lewo, w kierunku centrum miasta. Obecni na spotkaniu z projektantami radni i prezydent Kołobrzegu od razu zaprotestowali.

W najnowszym rozwiązaniu osiedle Ogrody po wybudowaniu estakady od ul. Myśliwskiej do ul. Fredry (końcowy zjazd miałby być przy campingu), miałoby mieć już zapewnioną bezkolizyjną komunikację w obu kierunkach – zarówno do dzielnicy uzdrowiskowej, jak i w drugą stronę, w kierunku centrum miasta.

W tym celu na estakadzie zostałby zaprojektowany bezkolizyjny zjazd i wjazd z osiedla Ogrody (tzw. „ślimakiem”  i drugim bliżej torów kolejowych do Koszalina – pierwsze zdjęcie poniżej).

Teraz miasto czeka na przygotowanie przez PKP kolejnych materiałów, z którymi prezydent Kołobrzegu zapozna radnych Rady Miasta. Sama przebudowa stacji planowana jest na ok. 2023 rok.

-Musimy rozmawiać i negocjować najlepsze dla mieszkańców rozwiązania. Inaczej przyjdą i wywłaszczą nasze nieruchomości pod tę inwestycję. – podsumowała prezydent Mieczkowska.

Na zdjęciach różne warianty rozwiązań komunikacyjnych w rejonie ul. Myśliwskiej i Fredry.

Ten post ma jeden komentarz

  1. HaniaM

    Pani Anna się poddała Pkp, będziemy mieli tony betonu dla jakiegoś widzimisie kolei państwowych 🙁
    W takiej cześci miasta taki wiadukt, obok strefy uzdrowiskowej to jakiś żart.

Dodaj komentarz