Planowana z rozmachem modernizacja stacji kolejowej w Kołobrzegu krzyżuje kolejne plany inwestycyjne magistratu. W piątek pisaliśmy, że miasto musiało zrezygnować z jednego parkingu przy ul. A. Fredry. Teraz okazuje się, że wstrzymane zostały również prace nad tzw. małą obwodnicą, która wzdłuż torów kolejowych ma w przyszłości połączyć ul. Jagiellońską z ul. Myśliwską.
Na zdjęciu prezydent Kołobrzegu Anna Mieczkowska podczas dzisiejszego spotkania z dziennikarzami.
Przypomnijmy, że PKP projektuje modernizację stacji kolejowej w Kołobrzegu. Mają powstać m.in. dodatkowe tory i dwa przystanki, a niektóre przejścia mają zostać przebudowane. Najwięcej w infrastrukturze drogowej miałoby się zmienić w miejscach przecięcia torów z ulicą Myśliwską i Fredry.
Nie wszystkie plany PKP są korzystne z punktu widzenia miasta. Pod znakiem zapytania stanęła m.in. budowa małej obwodnicy, która ma połączyć ul. Jagiellońską z Myśliwską.
– Projektowana linia kolejowa wchodzi na małą obwodnicę. Wstrzymałam więc dalszą procedurę, a byliśmy przygotowani już do przetargu na dokumentację. Dla tej inwestycji mamy też wykonany już program funkcjonalno-użytkowy.- mówiła dziś podczas spotkania z dziennikarzami prezydent Kołobrzegu Anna Mieczkowska, która w ostatni piątek po raz kolejny spotkała się z kierownictwem PKP w Warszawie. – Dopiero po uwzględnieniu ostatecznych rozwiązań wypracowanych przez PKP będzie można wrócić do stworzenia dokumentacji na nową drogę i zmienić istniejące PFU.
Na drodze małej obwodnicy stoi m.in. rampa przeładunkowa przy ul. Myśliwskiej, którą PKP chce przebudować.
– Zaproponowałam, by przenieść rampę w głąb. W ten sposób zyskalibyśmy ten teren pod obwodnicę i musielibyśmy przeprojektować tylko jej ostatni przebieg w kierunku ul. Myśliwskiej. – dodaje Anna Mieczkowska.
Podczas piątkowego spotkania w Warszawie jednym z głównych tematów było przecinanie się linii kolejowych z ulicami Myśliwską i Fredry. Przypomnijmy, że poprzednio PKP proponowało w tym miejscu rozwiązanie, które zamknęłoby skręt z ul. Chodkiewicza w lewo, w kierunku centrum miasta. Obecni na spotkaniu z projektantami radni i prezydent Kołobrzegu od razu zaprotestowali.
W najnowszym rozwiązaniu osiedle Ogrody po wybudowaniu estakady od ul. Myśliwskiej do ul. Fredry (końcowy zjazd miałby być przy campingu), miałoby mieć już zapewnioną bezkolizyjną komunikację w obu kierunkach – zarówno do dzielnicy uzdrowiskowej, jak i w drugą stronę, w kierunku centrum miasta.
W tym celu na estakadzie zostałby zaprojektowany bezkolizyjny zjazd i wjazd z osiedla Ogrody (tzw. „ślimakiem” i drugim bliżej torów kolejowych do Koszalina – pierwsze zdjęcie poniżej).
Teraz miasto czeka na przygotowanie przez PKP kolejnych materiałów, z którymi prezydent Kołobrzegu zapozna radnych Rady Miasta. Sama przebudowa stacji planowana jest na ok. 2023 rok.
-Musimy rozmawiać i negocjować najlepsze dla mieszkańców rozwiązania. Inaczej przyjdą i wywłaszczą nasze nieruchomości pod tę inwestycję. – podsumowała prezydent Mieczkowska.
Na zdjęciach różne warianty rozwiązań komunikacyjnych w rejonie ul. Myśliwskiej i Fredry.
Pani Anna się poddała Pkp, będziemy mieli tony betonu dla jakiegoś widzimisie kolei państwowych 🙁
W takiej cześci miasta taki wiadukt, obok strefy uzdrowiskowej to jakiś żart.