Prezydent chce rozbudować Urząd Miasta. Ma już nawet ciekawy pomysł na sfinansowanie części kosztów

W kołobrzeskim magistracie decyzja jak rozwiązać problemy lokalowe urzędników chyba już zapadła. Najwyraźniej prezydent chce realizować stary projekt, czyli dobudować do istniejącego Urzędu Miasta budynek od strony Skweru Miast Partnerskich. Znalazł już nawet ciekawy pomysł na sfinansowanie części kosztów.

Urząd Miasta od lat boryka się z problemami lokalowymi, a po sprzedaży przez ZUS obiektu przy ul. Ratuszowej 12, problem zrobił się pilny. Jeżeli urzędnicy nie dogadają się z nowym właścicielem pomieszczeń gdzie jeszcze dziś znajduje się Wydział Komunalny i Straż Miejska, pracownicy Urzędu stracą dach nad głową.

W dyskusji jaka odżyła po sprzedaży przez ZUS Ratuszowej 12, padały różne pomysły jak poradzić sobie z tym problemem. Najbardziej radykalnym była propozycja budowy zupełnie nowego obiektu przy ul. Mazowieckiej i przeniesienie tam całego Urzędu. Pomysł ten jednak nie spodobał się nie tylko samym urzędnikom, ale również niektórym mieszkańcom miasta, którzy w tej sprawie wysłali do Rady Miasta petycję. Pismo mieszkańców pod którym widnieje ponad 150 podpisów trafiło do programu najbliższej sesji Rady.

W tym samym programie sesji jest inny projekt – budowy Regionalnego Centrum Innowacyjnej Administracji, czyli  „skrzydła” Urzędu od strony Skweru Miast Partnerskich, w miejscu gdzie dziś znajduję się jeszcze stary budynek po Powiatowym Urzędzie Pracy.

To pomysł sprzed kilku lat. Miasto wciąż posiada ważną dokumentację i pozwolenie na rozbudowę budynku Urzędu Miasta wraz z przebudową zjazdów oraz zagospodarowaniem Skweru Miast Partnerskich.  Rozbudowa urzędu była już nawet przedsięwzięciem wpisanym do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasto Kołobrzeg na lata 2015 – 2022, ale na wniosek Przewodniczącego nieistniejącego już dziś Klubu Radnych „Porozumienie dla Kołobrzegu” w marcu 2015 r. jego wykonanie zostało wstrzymane.
Realizację tego projektu sześć lat temu szacowano na 12,5 mln zł.

Teraz miasto wraca do tej koncepcji. Urzędnicy znaleźli już nawet sposób na sfinansowanie części kosztów. Jeżeli wybudowany budynek spełniałby normy ograniczające emisję dwutlenku węgla (CO2) miałby szansę na dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
NFOŚiGW ogłosił już nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Poprawa jakości powietrza. Część 6 – Budynki użyteczności publicznej o podwyższonym standardzie energooszczędności”.
Celem programu jest poprawa jakości powietrza właśnie przez ograniczenie lub uniknięcie emisji CO2 w wyniku zwiększenia produkcji energii z odnawialnych źródeł oraz zmniejszenia zużycia energii w budynkach.

Zgodę na takie rozwiązanie musi wyrazić Rada Miasta. Projekt w tej sprawie trafił na sesję Rady Miasta, która odbędzie się 30 stycznia.

Na zdjęciu: W 2012 roku Urząd Miasta ogłosił konkurs na koncepcję projektową budynku, który miałby zostać dobudowany do istniejącego Urzędu Miasta. Na zdjęciu zwycięski projekt nagrodzony sumą 30 tys. zł. Jego autorami są Wojciech Conder, Aleksander Drzewiecki, Maciej Kowalczyk, Michał Tatiewski i Agnieszka Lewandowska z warszawskiej pracowni 22 Architekci.

 

4 komentarze

Napisz komentarz
  1. 23 stycznia, 18:22 Yes

    Dobry pomysł, tylko projekt budynku fatalny

    Reply this comment
  2. 24 stycznia, 12:58 darek

    Ten projekt nie taki zły tylko, że kompletnie nie pasuje do miejsca gdzie miałby powstać.

    Reply this comment
  3. 24 stycznia, 18:51 Wiesław Albiński

    Pamiętam ten projekt. Podobał mi się i nadal podoba.

    Reply this comment
  4. 24 stycznia, 22:39 staruch

    taki sobie, powinien być bardziej starówkowy

    Reply this comment

Napisz komentarz

zobacz wszystkie komentarze

Send this to friend