Wczoraj prezydent Kołobrzegu, Janusz Gromek spotkał się z Kierownikiem Kontraktu z Biura Przygotowań Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Marcinem Demidziukiem.
Spotkanie w kołobrzeskim Urzędzie Miasta związane było z planami kolei na rozbudowę linii kolejowej nr 402 i 202 łączącej Szczecin z Słupskiem. Jest to element większych planów PKP związanych z usprawnieniem połączenia Szczecin-Trójmiasto. W przyszłości rozwijana prędkość na tym odcinku miałaby wynieść od 160 do nawet 200 kilometrów na godzinę. W tym celu cała infrastruktura „po drodze” ma być zmodernizowana, również w Kołobrzegu.
W trakcie spotkania omawiano możliwości zmian w infrastrukturze kolejowej na terenie Kołobrzegu. Poruszone kwestię budowy przystanku PKP na osiedlu Ogrody, budowy przejścia podziemnego w zamian za istniejący wiadukt czy też odzyskania przez miasto terenów kolejowych, tzw. ładowni.
Po spotkaniu wiemy już że ze względu na istniejącą infrastrukturę kolejową nie będzie możliwy powrót do przejazdu przez tory i przejścia pod kładką kolejową. O takim rozwiązaniu wspominali wielokrotnie miejscy urzędnicy. Bardziej prawdopodobny jest w tym miejscu właśnie podziemny tunel.
Żadne konkrety na razie nie padły. Ale w Kołobrzegu ma pojawić się przedstawiciel firmy, która na zlecenie PKP ma wykonać studium wykonalności rozbudowy wspomnianych linii kolejowych. Wtedy miasto swoje propozycje zgłosi ponownie.
Studium ma być gotowe jesienią 2019 roku.