Umowa na projekt nowej bazy Komunikacji Miejskiej w Kołobrzegu podpisana. Sprawdź, gdzie kiedyś przeniesie się miejski przewoźnik

You are currently viewing Umowa na projekt nowej bazy Komunikacji Miejskiej w Kołobrzegu podpisana. Sprawdź, gdzie kiedyś przeniesie się miejski przewoźnik

Dziś (25.10) podpisana została umowa z firmą METROPOLIS Sp. z o.o Sp. k. na opracowanie dokumentacji projektowej nowej bazy Komunikacji Miejskiej w Kołobrzegu. Projekt zakłada stworzenie zaplecza technicznego dla zeroemisyjnego taboru autobusowego, co jest kolejnym krokiem miasta w kierunku ekologii i podniesienia jakości transportu w uzdrowisku.

Baza ma powstać na terenach przy ul. 6. Dywizji Piechoty (przy Zieleni Miejskiej). Ta kosztowna inwestycja ma być sfinansowana m.in. ze sprzedaży terenów, na których dziś znajduje się siedziba publicznego przewoźnika przy Solnej 2.

W trakcie briefingu prezydent miasta Anna Mieczkowska podkreśliła: „Nowa baza będzie nie tylko znaczącą poprawą warunków pracy dla pracowników Komunikacji Miejskiej, ale też stworzy nowe perspektywy dla rozwoju tej miejskiej spółki. Planowany zakup zeroemisyjnych autobusów i rozwój infrastruktury niezbędnej do ich funkcjonowania to inwestycja w zdrowie i przyszłość naszego uzdrowiska.”

Umowę ze strony wykonawcy podpisał Remigiusz Smolik, Prezes Zarządu METROPOLIS. 

Nowa baza zawierać będzie: 
-budynek administracyjno-dyspozytorski, 
-stację obsługi z zapleczem socjalnym, 
-stację paliw z miejscami do tankowania i ładowania pojazdów oraz miejscem dla klientów, 
-plac manewrowy dla autobusów z miejscami do szybkiego ładowania. 

Koszt opracowania dokumentacji wynosi 540 000,00 zł, a termin realizacji to 270 dni, (czyli do 21 lipca 2024 r.).

Podpisanie umowy to początek procesu poprawy jakości Komunikacji Miejskiej w Kołobrzegu i wprowadzania ekologicznych rozwiązań dla dobra wszystkich mieszkańców.

Ten post ma 6 komentarzy

  1. Przewodniczący ZZK ZA

    Wspaniała wiadomość dla nas wszystkich. Rozumiem, że sygnatariusze umowy przemyśleli wszystkie potrzeby i oczekiwania miasta i pracowników. Rozumiem, że odbyły się swego rodzaju konsultacje ze specjalistami, załogą itp. i wobec tego Komunikacja Miejska będzie tylko kwitła i rozwijała się. Piszę to z lekką ironią uszczypliwości bo przypominam sobie, że Pani Prezydent obiecywała mi osobiście, że spotka się z załogą i wysłucha ich propozycji i oczekiwań przed podpisaniem umowy. Mamy pomysły jak odciążyć miasto z deficytu wynikającego z oczywistego finansowania spółki ale trzeba to zrobić przed podjęciem prac związanych z projektem. Być może już wszystko jest ustalone ale dlaczego przedstawiciele pracowników jakimi są związki zawodowe kierowców „Związkowa Alternatywa” nic o tym nie wiedzą? Mamy propozycje! Być może mamy pomysł jak poprawić kondycję finansową firmy? Czy nie lepiej zawczasu dogadać propozycje niż później modernizować już powstały projekt? Niepotrzebne dodatkowe koszty! Czy ktoś chce poznać naszą inicjatywę, która naszym zdaniem mogłaby przynosić korzyści a nie straty? Jesteśmy otwarci na rozmowy innowacyjne i bezkompromisowi na lewizny!

    1. Michał Kujaczyński - Rzecznik Prezydenta

      Przede wszystkim jesteśmy na początku drogi i zlecony został projekt nowej bazy. Konsultacje z załogą odbędą się gdy będziemy mieli w ręku propozycje od projektanta. Dodam, że same założenia do projektu zostały opracowane przez spółkę. Spotkanie o które Pan Przewodniczący postuluje odbędzie się gdy będą materiały nad którymi będzie można dalej pracować.

      1. Przewodniczący ZZK ZA

        Dziękuję Panu za odpowiedź na mój sygnał. Jednak podtrzymuję tezę, że lepiej byłoby gdyby projektant znał nasze oczekiwania, zwłaszcza te, które miałyby mieć istotny wpływ na możliwości zarobkowe firmy. WIDZIMY TAKIE MOŻLIWOŚCI, WIDZIMY MOŻLIWOŚCI EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA MOCY PRZEROBOWYCH. MAMY POMYSŁY I BYĆ MOŻE WART BYŁOBY NAS WYSŁUCHAĆ I Z NIEKTÓRYCH Z NICH SKORZYSTAĆ. Nie chodzi nam o szatnie dla kierowców a o konkretne przychody dla miasta! Jak Pan sobie wyobraża ewentualne wdrożenia pomysłów po powstaniu projektu?

    2. Bogumił

      Zacznijmy od zadowalajacych podwyżek płac dla kierowców, likwidacji sprzedaży biletów w autobusie, oraz zmiany czasu pracy kierowcy. Wtedy można rozmawiać o planach.Ale znając życie, to i tak nie będą się liczyć z naszym zdaniem. Prawda p. Świątek????

  2. Adam

    Proponuje by teren przy ulicy Solnej odsprzedać dla Policji.
    Idealna lokalizacja na nową komendę Policji.

    1. zigi realista

      te tereny prawdopodobnie trafią do deweloperów, a na parterze budynku który tu wybudują powstanie szmateks

Dodaj komentarz