Młodzież w Kołobrzegu masowo zrezygnowała z edukacji zdrowotnej

You are currently viewing Młodzież w Kołobrzegu masowo zrezygnowała z edukacji zdrowotnej

Do 25 września rodzice mieli czas na wypisanie swoich dzieci z zajęć edukacji zdrowotnej. Jest to przedmiot nieobowiązkowy, który w tym roku szkolnym zastąpił wychowanie do życia w rodzinie. Mogą na niego chodzić uczniowie klas 4-8 w szkołach podstawowych, a także przez dwa lata uczniowie szkół ponadpodstawowych.

Ilu uczniów będzie brało udział w zajęciach edukacji zdrowotnej w kołobrzeskich szkołach? Spytaliśmy o to w starostwie powiatowym, które jest organem prowadzącym dla szkół ponadpodstawowych w Kołobrzegu i powiecie kołobrzeskim. Dane są jednoznaczne – młodzież masowo zrezygnowała z tego przedmiotu.

Rezygnacje pojawiają się we wszystkich typach szkół, z wyjątkiem nielicznych przypadków, gdzie EZ nie występuje w danej klasie. Skala rezygnacji jest bardzo wysoka – w niektórych klasach zrezygnowali wszyscy, w innych ponad połowa uczniów zdecydowała, że nie chce brać w niej udziału. Np. w II LO im. Sienkiewicza w klasach I jest 141 uczniów i zrezygnowało dokładnie 141. W klasach II – na 96 uczniów, jest 76 rezygnacji. W technikum zawodowym nr 2 w klasie II na 27 osób rezygnacji było 26.

W I LO Dwujęzycznym im. M. Kopernika w klasach pierwszych na 129 uczniów, zrezygnowali wszyscy. W klasach drugich zrezygnowali tak samo (85 osób zrezygnowało). Podobnie w klasach III gdzie na 186 uczniów, wpłynęło 186 rezygnacji. Tak więc rezygnacja z edukacji zdrowotnej jest powszechnym zjawiskiem – w wielu szkołach dotyczy większości uczniów.

W Zespole Szkół nr 2 im. Bolesława III Krzywoustego na łącznie 466 uczniów, zrezygnowało 443.  W Zespole Szkół Morskich  na 324 uczniów klas I, II i III rezygnacji jest 315. 

 

Według gov.pl:

Edukacja zdrowotna to nowoczesny przedmiot, którego celem jest wyposażenie dzieci i młodzieży w rzetelną wiedzę, umiejętności oraz postawy umożliwiające skuteczne dbanie o zdrowie własne i innych osób we wszystkich jego wymiarach: fizycznym, psychicznym, społecznym, środowiskowym i cyfrowym. Przedmiot obejmuje nie tylko obszar medyczny czy biologiczny, lecz także zagadnienia związane z emocjami, relacjami, odpowiedzialnością, wartościami i dobrostanem. Uczy podejmowania świadomych decyzji zdrowotnych. Promuje zdrowy styl życia. Rozwija umiejętności komunikacji, empatii i troski o siebie i otoczenie. Pozwala ustrzec się przed różnorodnymi zagrożeniami – od chorób zakaźnych, przez uzależnienia, po dezinformację.

Edukacja zdrowotna będzie nauczana od 1 września 2025 r. w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. MEN i ORE udostępniły na swoich stronach materiały dla rodziców i nauczycieli, w tym informator, przykładowy program nauczania oraz podręczniki i materiały szkoleniowe. –

 

Ten post ma jeden komentarz

  1. Realczyk

    Miasto współczesne, mieszkańcy zacofani.

Dodaj komentarz