Magistrat od 1 marca 2005 roku dzierżawi od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Koszalinie, lokal przy ul. Ratuszowej 12. Co miesiąc płaci za niego 16 tys. zł. Na 600 metrach kwadratowych mieści się Wydział Komunalny i Straż Miejska.
ZUS jednak postanowił sprzedać lokal. Nowy właściciel będzie miał prawo rozwiązać umowę z miastem i zmusić do wyprowadzki miejskich urzędników i strażników. Dokąd? Nie wiadomo. Dyskusja na ten temat trwa od dobrych kilku lat i dotyczy m.in. rozbudowy istniejącego Urzędu Miasta (od strony Skweru Miast Partnerskich) lub budowy nowego. Jednomyślności jednak wśród radnych w tej sprawie dotąd nie było. Dziś przeciwnie – Rada jednogłośnie poparła pomysł kupna nieruchomości przy ul. Ratuszowej 12 i tym samym zachowania dotychczasowego status quo.
Ofertę kupna lokalu można składać do 14 grudnia. Cena wywoławcza nieruchomości to 2 mln 26 tys. zł brutto.
– Prezydent 23 października wystąpił na piśmie do dyrektora ZUS oddział w Koszalinie z wnioskiem o kupno lokalu w trybie bezprzetargowym – informuje rzecznik Urzędu Miasta Michał Kujaczyński – Podjęcie tej uchwały umożliwi prezydentowi kupno nieruchomości właśnie w trybie bezprzetargowym, albo – w przypadku braku zgody ZUS – umożliwi wzięcie udziału w przetargu ofertowym.