Uważajcie za kierownicą! Tylko wczoraj dwa przypadki uszkodzenia szlabanów na przejściach kolejowych w Kołobrzegu

Tylko wczoraj policjanci z kołobrzeskiej komendy interweniowali dwukrotnie wobec kierowców, którzy wjechali wprost pod zamykające się zapory kolejowe.


Wczoraj krótko przed godziną 15 na przejeździe kolejowym przy ulicy Solnej kierujący pojazdem ciężarowym uszkodził zaporę kolejową. Kierowca potwierdził, że zapory opuściły się na samochód, lecz nie był świadomy, że je uszkodził.

Kolejne zdarzenie miało miejsce po godzinie 1 w nocy na ul. Warzelniczej. Mieszkaniec Ustronia Morskiego kierując pojazdem ciężarowym, najprawdopodobniej nie zastosował się do sygnalizacji świetlnej na przejeździe kolejowym i wjechał na skrzyżowanie w trakcie opuszczania zapory kolejowej. Dodatkowo pojazd nie posiadał aktualnej Policy ubezpieczeniowej.

Biorąc pod uwagę statystyki wypadków drogowych, okazuje się, że przejazdy kolejowe są jednymi z najniebezpieczniejszych miejsc na drodze. Wiąże się to między innymi z dużą różnicą masy i prędkości pomiędzy pojazdami kołowymi a pojazdami szynowymi.

W ramach ogólnopolskiej akcji „Bezpieczny przejazd-Szlaban na ryzyko” policjanci apelują, aby zbliżając się do miejsca, w którym tory kolejowe przecinają się z drogą, kierowcy zachowali szczególną ostrożność, a mianowicie:
-zbliżając się do przejazdu kolejowego, należy zwolnić oraz wzrokowo i słuchowo upewnić się, że po torach nie zbliża się pociąg,
-w przypadku przejazdów wielotorowych nigdy nie należy wjeżdżać na tory bezpośrednio po przejechaniu pociągu, ale zaczekać, aż pociąg odjedzie na taką odległość, abyśmy mogli stwierdzić, czy po innych torach nie poruszają się inne pociągi,
-na przejazdach kolejowych należy uważać szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności (mgła, zawieja śnieżna, noc),
-dojeżdżając do przejazdu, należy poruszać się z taką prędkością, która umożliwi w razie potrzeby zatrzymanie pojazdu przed torami kolejowymi.

Jeżeli przed przejazdem kolejowym widnieje znak pionowy „STOP” B-20, należy bezwzględnie zatrzymać pojazd, a następnie upewnić się, czy nie nadjeżdża pociąg. Gdy nie stwierdzimy jego obecności, należy przejechać przez przejazd.

Napisz komentarz

zobacz wszystkie komentarze

Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *

*

Send this to friend