Więcej hybryd w Zachodniopomorskim (m.in. na trasie Szczecin-Kołobrzeg). Zarząd naszego województwa zamówi ich jeszcze pięć

You are currently viewing Więcej hybryd w Zachodniopomorskim (m.in. na trasie Szczecin-Kołobrzeg). Zarząd naszego województwa zamówi ich jeszcze pięć

Pociągi z podwójnym napędem, elektrycznym i spalinowym, to nowość na polskich torach. Zachodniopomorskie jest pierwszym regionem, który zainwestował w tak nowoczesny tabor. Od stycznia tego roku dwie hybrydy kursują ze Szczecina do Kołobrzegu. Zarząd Województwa zdecydował o zamówieniu jeszcze pięciu takich pojazdów. Inwestycja o wartości 100 mln zł netto oznacza wygodę pasażerów i ochronę środowiska. 

Dwunapędowy zespoły trakcyjne to komfort i bezpieczeństwo podróży, a także ogromne ułatwienie w organizacji transportu kolejowego. Hybrydy będą kursować tam, gdzie niecała trasa jest zelektryfikowana i krótszy lub dłuższy odcinek trzeba przejechać na silnikach diesla. 

W hybrydach przełącza się źródło zasilania, co oznacza oszczędność paliwa i ograniczenie emisji spalin. Podwójny napęd pozwala chronić środowisko i zoptymalizować zarządzanie taborem kolejowym. Pociągi hybrydowe mają nie tylko nowoczesne silniki, ale również bardzo nowocześnie zaprojektowaną i wyposażoną przestrzeń pasażerską.

Trasę do nadmorskiego kurortu obsługują dwie hybrydy zakupione w ubiegłym roku. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zdecydował o zakupie pięciu pojazdów. Przewidziano na ten cel 100 mln zł netto.
Dostawy pojazdów mają odbywać się etapami. Dwie z pięciu zamówionych hybryd przyjadą na Pomorze Zachodnie już w połowie lipca. Jedna będzie miała bardzo oryginalne, „morskie” malowanie.

Nowe pociągi będą kursowały ze Szczecina do Kołobrzegu, Koszalina i Szczecinka. Mogą być również wykorzystywane do obsługi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz usprawnienia transportu na lotnisko w Goleniowie.

Pociągi z klimą i klimatem

Po zachodniopomorskich torach od stycznia kursują dwie hybrydy – bursztynowa i zielona. Następne zamówione składy również ma wyróżniać specjalne malowanie, nawiązujące do klimatu regionu, jego atrakcji i charakterystycznych miejsc. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator, rampy ładunkowe dla wózków itd. Przewidziano w nich 150 miejsc siedzących plus 160 stojących oraz przestrzeń do przewozu rowerów.
Producentem dwunapędowych zespołów trakcyjnych 36 WEh (o oznaczeniu kolejowym EN63H) jest nowosądecki NEWAG S.A.
Zakupy w znacznej części zostały sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Dodaj komentarz