Prom „Nova Star” zacumował wczoraj w porcie w Gdańsku. Zanim wejdzie do eksploatacji przejdzie remont w tamtejszej stoczni remontowej.
Za przeróbki wymagane przed wejściem na bałtyckie linie zapłaci nie kołobrzeski armator Polferries, tylko właściciel statku – firma STM z Singapuru. PŻB nie kupiła bowiem jednostki, tylko wyczarterowała ją na dwa lata (z możliwością przedłużenia umowy).
-Pozyskanie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu »Wawel«, także ze względu na podobne parametry ładunkowe” – informuje armator w komunikacie.
„Nova Star” od maja ma obsługiwać trasę Gdańsk-Nynashamn (niewielki port koło Sztokholmu).
Jednostka została wybudowana w 2011 roku. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.
Fot. FB/Polferries