Za przeróbki wymagane przed wejściem na bałtyckie linie zapłaci nie kołobrzeski armator Polferries, tylko właściciel statku – firma STM z Singapuru. PŻB nie kupiła bowiem jednostki, tylko wyczarterowała ją na dwa lata (z możliwością przedłużenia umowy).

-Pozyskanie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu »Wawel«, także ze względu na podobne parametry ładunkowe” – informuje armator w komunikacie.

„Nova Star” od maja ma obsługiwać trasę Gdańsk-Nynashamn (niewielki port koło Sztokholmu).

Jednostka została wybudowana w 2011 roku. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.

Fot. FB/Polferries