Grupa mieszkańców złożyła petycję o nieprzenoszenie Urzędu Miasta poza centrum Kołobrzegu. Dziś znamy już odpowiedź przewodniczącego Rady Miasta Kołobrzegu.
Petycja, pod którą podpisało się 157 osób, trafiła do biura Rady Miasta i do wiadomości prezydenta Kołobrzegu. Dotyczy ona lokalizacji Urzędu Miasta i dyskusji jaka wokół tego tematu toczy się już od dłuższego czasu. Jednym z jej elementów jest właśnie pomysł przeniesienia całego Urzędu poza centrum Kołobrzegu. Zwolennikiem takiego rozwiązania jest m.in. radny Marek Młynarczyk, przewodniczący klubu radnych PiS.
– Centrum powinno być dla turystów, powinno się tutaj zamknąć ruch – tłumaczył swoje stanowisko w tej sprawie radny Marek Młynarczyk na spotkaniu, które dotyczyło przyszłości Urzędu w październiku 2017 roku – Urząd można wyprowadzić choćby na ulicę Mazowiecką, gdzie jest duża działka, wystarczająca dla dużego gmachu i parkingów wokół niego.
Mimo ożywionych dyskusji, żadna decyzja w sprawie przyszłości Urzędu jak dotąd nie zapadła.
Przewodniczący Rady Miasta odpowiedział na petycję informując, że trafi ona na jutrzejsze posiedzenie miejskiej Komisji Prawa, Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich. Początek posiedzenia godz. 9.
Przypomnijmy, że ostatnio biura Urzędu Miasta przy ul. Ratuszowej 12 gdzie swoją siedzibę ma Wydział Komunalny i Straż Miejska, zostały sprzedane prywatnemu przedsiębiorcy. Jeżeli Urząd Miasta się z nim nie dogada będzie miał 6 miesięcy na wyprowadzkę. Lokale wcześniej należały do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych od którego kołobrzeski magistrat dzierżawi pomieszczenia od 2005 roku.
Poniżej publikujemy pismo mieszkańców i odpowiedź przewodniczącego Rady Miasta Kołobrzegu.