Zakaz umieszczania reklam na budynkach i zakaz stawiania nowych bilbordów – to najdalej idące propozycje zapisów do powstającego właśnie projektu uchwały krajobrazowej. Urzędnicy chcą w ten sposób oczyścić miasto z często przypadkowych i brzydkich reklam oraz wprowadzić katalog zapisów regulujących działalność reklamową „na mieście”.
Wczoraj w Adebarze odbyło się spotkanie z architektem Bartoszem Poniatowskim, który przygotował dla miasta analizę krajobrazową Kołobrzegu i propozycje zapisów tzw. uchwały krajobrazowej. Ma ona porządkować przestrzeń publiczną pod kątem używania wszelkiego rodzaju reklam, banerów, bilbordów, szyldów i różnych reklamowych potykaczy.
Co usłyszeliśmy od Bartosza Poniatowskiego, który jest autorem zapisów do uchwał krajobrazowych w wielu innych polskich miastach? Proponuje on kilka jednolitych zasad dla całego miasta. Przed wszystkim ma to być zakaz umieszczania różnych nośników reklam na budynkach, dopuszczalny będzie tylko szyld firmy, i to tylko tej, która ma w nim swoją siedzibę (bez np. banerów czy siatek reklamowych zasłaniających okna itp. ) oraz zakaz wieszania czy ustawiania nowych bilbordów (zostają tyle te, które są ustawione legalnie). To najdalej idące propozycje.
Kolejną regułą mają być określone na późniejszym etapie wymogi estetyczne dla wszystkich szyldów, dodatkowe zapisy (bardziej restrykcyjne) miałyby dotyczyć zabytków. Ograniczona miałaby zostać też liczba szyldów (szczególnie dotyczy to obklejonych reklamami z każdej strony budek sprzedażowych). Ujednolicone miałyby zostać też typy potykaczy wystawianych na chodnik przed sklepami i restauracjami. Ekspert proponuje też zakaz ogrodzeń żelbetowych, na korzyść tych lekkich i ażurowych.
Okres dostosowania się do nowych wymogów przez właścicieli reklam to rok od momentu podjęcia uchwały. Natomiast od razu wszystkie nowe reklamy miałyby być zgodne z jej postanowieniami.
Na spotkaniu w Adebarze byli przedsiębiorcy różnych branż, w tym przedstawiciele firm reklamowych. Pytali oni m.in. czy możliwe byłyby wyjątki od tych reguł w przypadku gdyby przedsiębiorcy zaproponowali ciekawy projekt lub gdyby chodziło o reklamowy mural, który łączy komercję ze sztuką.
Wszystkie uwagi zostały zanotowane. To nie jest koniec prac nad projektem uchwały krajobrazowej. Gdy nabierze ona bardziej realnych kształtów ponownie zostanie przedstawiona mieszkańcom i z nimi skonsultowana. Do tego czasu swoje uwagi do pomysłu ograniczenia reklam w przestrzeni miejskiej można przesyłać na adres mailowy Urzędu Miasta: urzad@um.kolobrzeg.pl.
Kiedy bedzie konferencja w sprawie nielegalnego handlu Na terenie pomiędzy ul. Rodziewiczówny, ul Reymonta? Prowadzenie targowiska nie jest dopuszczalne na obszarze uzdrowiska w strefie ochronnej ˝A˝Art. 38a. 4) prowadzenia targowisk nie jest dopuszczalne na obszarze uzdrowiska w strefie ochronnej ˝A˝.W strefie „A” ochrony uzdrowiskowej zabrania się prowadzenia targowisk, z wyjątkiem punktów sprzedaży pamiątek, wyrobów ludowych, produktów regionalnych, w formach i miejscach wyznaczonych. Zakaz jest a Miasto co z tym robi??