Ruszyła outdoorowa kampania społeczna związana ze staraniami miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029. Przypomnijmy, że Kołobrzeg dostał się do finału konkursu i dalej walczy o ten prestiżowy tytuł.
Na przystanki autobusowe trafiły plakaty z wizerunkami mieszkańców i podpisem „Widzę się w Europejskiej Stolicy Kultury”, co jest interpretacją przewodniego hasła kołobrzeskiej aplikacji, która została złożona w konkursie o tytuł ESK 2029 – „I sea you”. Fonetycznie można je tłumaczyć jako „Widzę cię”. W języku angielskim sea (morze) i see (widzieć) brzmią bowiem tak samo.
Każdy może zostać twarzą starań miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Do 29 lutego można przesyłać swoje zdjęcia w ramach kampanii społecznej „Zobaczymy się w Europejskiej Stolicy Kultury”.
Fotografie należy przesłać za pomocą formularza na stronie www.k2029.eu (zakładka „konkursy”). Zdjęcia będą następnie umieszczone w przestrzeni publicznej Kołobrzegu. Forma jest otwarta – to może być bilbord, banner, plakat na przystanku autobusowym, słupie ogłoszeniowym, tapeta na ogrodzeniu, napis ze zdjęć w formie liter ESK.
Po przygotowaniu zbiorczej fotografii będzie ona również dostępna do pobrania w formie elektronicznej.
Wśród osób, które wyślą swoje zdjęcie wraz z wymaganymi załącznikami, rozlosowane zostaną zestawy okolicznościowych upominków.
Kampania społeczna została sfinansowana przez miasto. Realizuje ją Dział Promocji Miasta we współpracy z Zespołem Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich im. Emilii Gierczak.
